نوب وردپرس چگونه از وب سایت درآمد کسب کنیم ؟ - نوب وردپرس

طراحی سایت به چه منظور؟

یکی از مرسوم ترین پرسش ها درباره‌ی وبسایت های اینترنتی این می باشد که یک سایت چه طور قادر است به درآمد برسد. پاسخ به این پرسش نیاز به تحلیل و ارزیابی روی انواع وبسایت ها دارد. این نکته که چه سایتی و با چه هدفی راه‌ اندازی می شود بر شیوه و میزان درآمد آن اثرگذار می باشد. ابتدا به آنالیز انگیزه های طراحی وبسایت فرادرس می‌ پردازیم و بعد از آن آیتم های مو جود را به منظور درآمد زایی سایت ها از طریق دنیای اینترنت بررسی می‌ کنیم.

می توان گفت که وب سایت ها با انگیزه های متفاوتی راه اندازی می شوند. برخی از آنها صرفا یک وب سایت برای درج اطلاعات بیشتر در مورد یک شرکت ، مهارت یا مطالب دانستنی هستند و مدیران این نوع سایت ها انگیزه خاصی برای جذب مشتری ندارند. ولی گروه دیگری از وب سایت ها مربوط به مشاغلی هستند که قصد دارند از طریق اینترنت برای کسب و کارشان مشتری جذب کنند. درآمد این سایت ها  از راه جذب مشتری برای شرکت یا حرفه خودشان است. در حقیقت سایت اینترنتی برای آن ها ابزاری برای تبلیغ و عرضه خدمات یا محصولات شان است . فعالیت آنها  تجارت الکترونیک نامیده میشود .

چرا کسب و کار های اینترنتی شکست میخورند؟

هنگامی که شما بدانید مهم ترین علل شکست خوردن کسب و کار های اینترنتی چه نکاتی است، درمی یابید با عدم تکرار اشتباهات آنان، کسب و کار اینترنتی موفقی درست کنید و درآمد پایدار و رو به رشدی از کسب و کار اینترنتی خود بدست آورید.

چند سوال در اینجا مطرح می شود : وبسایت ها چگونه به درآمد می رسند ؟ کدام مدل های کسب و کار اینترنتی را برای درآمد زایی از سایت مان انتخاب کنیم؟ مدل های درآمد زایی از وبسایت چیست؟ انواع کسب و کار اینترنتی چند دسته است؟ در ادامه بحث میخواهیم به پاسخ این پرسش ها بپردازیم پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

پس از بررسی ها و تجربه مدل های مختلف کسب و کار اینترنتی در سال های اخیر ، می توان گفت که مدل های کسب و کار اینترنتی کدامند و کدام یک از کسب و کار های اینترنتی درآمد زایی مناسبی برای شما دارد. به صورت اجمالی به توضیح چندتا تا از مهم ترین راه های کسب درآمد از وبسایت می پردازیم :

اول : درآمد از تبلیغات

اولین و مرسوم ترین مدل کسب و کار اینترنتی که از آن صحبت میکنیم، تبلیغات است. در این مدل کسب و کار شما ترافیک برای سایت تان جذب می کنید و در ازای هر کلیکی که روی تبلیغات می شود، پورسانت می گیرید و درآمد کسب می کنید.این روش به تبلیغات کلیکی کاپریلا معروف است.

شاید شما، چندین تبلیغ در وبسایت خود قرار دهید و ببینید درآمد چندانی از این مدل کسب و کار بدست نمی آورید. اما اگر به عمق ماجرا بروید، می فهمید که با تبلیغات نمی توانید درآمد زیادی بدست آورید، مگر اینکه بازدیدکنندگان خیلی زیادی داشته باشید. مقصود از خیلی زیاد یعنی اینکه ترافیک میلیونی در ماه داشته باشید.

همچنین تبلیغات، بیشتر وقت شما را برای حداکثر کردن کلیک مخاطبان می گیرد. بجای اینکه محتوای جذاب و خوبی برای سایت خود تولید کنید، وقت خود را روی تبلیغات اینترنتی می گذارید.

دوم : درآمد از اسپانسر و اینفلوئنسر مارکتینگ

دومین مدل کسب و کار اینترنتی ، اسپانسر گیری میباشد. در این مدل کسب و کار، شما به شرکت ها و موسسات رفته و با معرفی کسب و کار و نشان دادن تعداد مخاطبان و ترافیک سایت خودتان، به دنبال پیدا کردن اسپانسر یا همان حامی مالی میگردید. در این مدل باید لزوما تیم فروش داشته باشید. باید با افرادی که در حوزه کاری مشابه شما فعالیت می کنند، ارتباط بگیرید و این کار، برای بیشتر کسانی که قصد دارند کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنند، کمی سخت است و برای آنها درآمدزایی ندارد. پس افرادی که در ابتدای راه هستند توصیه نمیشود این روش را استفاده کنند.

حالا برویم سراغ اینفلوئنسر ها ، در واقع به اشخاص شناخته شده و تاثیرگذار در شبکه‌ های اجتماعی اینفلوئنسر گفته میشود. فراگیری شبکه‌ های اجتماعی در روند زندگی مردم و تصمیم‌ های‌ شان تاثیر زیادی گذاشته و از طرف دیگر، افرادی هم در این رسانه‌ های اجتماعی با انتشار تصاویر و ویدیو های خود، مخاطبان زیادی را به سمت خودشان جذب کرده‌اند. اینفلوئنسر ها از مسائلی مثل زندگی روزمره، شغل ، علاقمندی‌ ها و سرگرمی‌ ها، دغدغه‌های خود در موضوعات مختلفی مثل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی و غیره تولید محتوا به صورت عکس و ویدیو می‌کنند و در صفحه‌ خود با مردم به اشتراک می‌گذارند. این افراد با اسپانسرگیری یا تبلیغ محصولات و خدمات مشاغل در شبکه های اجتماعی خود، کسب درآمد می کنند.

سوم : درآمد از رپورتاژ آگهی

در این مدل ناشران در کنار محتوای ارگانیک سایت خود، محتوای حمایت شده را در وب سایت های خود میزبانی می‌کنند. رپورتاژ مقاله مجموعه مقالاتی میباشد که برای معرفی و تبلیغ یک کسب و کار دیگر توسط تبلیغ کننده ایجاد شده است. به این گونه محتوا ها رپورتاژ آگهی نیز می گویند. رپورتاژ شکلی از تبلیغات همسان می باشد . همان گونه که آگهی با محتوای اطراف و بستر میزبان خود ترکیب می شود، همسان نیز است.

چهارم : درآمد از فروش محصولات 

در این مدل کسب و کار اینترنتی، فروش محصولات فیزیکی می باشد . در این مدل شما محصولی را تولید کرده و می فروشید. حال محصول شما میتواند محصول فیزیک باشد به عنوان نمونه، وسایل دست ساز یا یک محصول غیر فیزیکی مثل نرم افزار .فروش محصولات فیزیک نسبت به مدل فروش محصولات آنلاین که امکان گسترش داشته و حاشیه سود بالایی را داراست، حاشیه سود کم تری دارد. همچنین شما هزینه ارسال را نیز در این مدل کسب و کار اینترنتی خواهید داشت.

پنجم : درآمد از همکاری در فروش

این مدل کسب و کار اینترنتی، بازاریابی مشارکتی یا همکاری در فروش میباشد. در این مدل شما محصولات دیگران را در سایت خود قرار می دهید و درعوض فروش آنها، پورسانت می گیرید. معروف ترین سایت همکاری در فروش دنیا، سایت آمازون است. شما محصول دیگران را تبلیغ می کنید و وقتی آنها از طریق لینک شما محصول آنها را می خرند، پورسانت دریافت کرده و درآمدکسب میکنید. همکاری در فروش می تواند درآمد خوبی داشته باشد. اما نکته قابل توجه اینست که شما مشتریان خود را باید برای خود نگه دارید چون در درازمدت بهترین ارزشی که از سایت خود دارید، مشتریان شما خواهد بود.

ششم : درآمد از تولید محتوا و محصولات آموزشی

مدل اخر کسب و کار اینترنتی، فروش محصولات آموزشی است که خودتان تولید می کنید مثلا آموزش ویدیویی که نمونه ایرانی این مورد سایت فرادرس است که پکیج های آموزشی زیادی تولید و به فروش می رساند.بر کسی پوشیده نیست که تهیه و تولید محصولات و دوره های آموزشی تلاش و مشقت زیادی میخواهد. اما زیبایی آن اینست که یکبار محصولی را تولید می کنید و چندین بار از فروش آن درآمد کسب می کنید. (قانون اهرم) وقتی چند بار فروش را تجربه کردید، می توانید چند ده بار، چند صد بار و هزاران بار فروش کنید. اگر محصول خوبی تولید کنید، حتما مشتری های زیادی خواهید داشت. و وقتی یکبار از شما بخرند، دفعات بعد هم سراغ شما می آیند. به مرور  زمان می بینید درآمد خوبی از کسب و کار اینترنتی خود کسب می کنید.پس کافی است مهارت ها و دانشی که دارید را بصورت آموزش های صوتی یا ویدئویی درآورید و آن را در اختیار کاربران سایت خود قرار دهید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 403 views بار دسته بندی : ریپورتاژ ، نقد و برسی تاريخ : 9 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.