نوب وردپرس اختلال میسوفونیا چیست - نوب وردپرس

به گزارش «سایت عروس بروز»، این بیماری به معنای انزجار و نفرت فراوان از صداهای خاص به ویژه صدای دهان و بینی دیگران است. صدای جویدن بادهان باز، ملچ و مولوچ کردن، هورت کشیدن و مانند اینها حالات روانی شدیدی را در فرد به وجود می آورند.

به همین دلیل، افرادی که از این بیماری رنج می برند ترجیح می دهند تنها غذا بخورند و از جمع کناره گیری کنند.

چه عواملی سبب بروز بیماری میسوفونیا می شوند؟

تحقیقات جدید تلاش کرده اند دلایل ابتلا به بیماری میسوفونیا را کشف کنند.تحقیقی در انگلستان  صورت گرفت و ۲۰ فرد مبتلا به این بیماری را با ۲۲ فرد سالم بررسی کردند.

صداها به سه دسته تقسیم بندی شدند:

  • صداهای منزجر کننده (برای افراد مبتلا به این بیماری )مانند غذا خوردن و نفس کشید،
  • صداهای کلی مانند گریه بچه و جیغ،
  • صداهای طبیعی مانند صدای باران.

همانطور که انتظار می رفت افراد مبتلا به میسوفونیا بدترین نوع صدا را صداهایی مانند غذا خوردن و نفس کشیدن می دانستند اما در میان افراد سالم اینگونه نبود.

هر دو گروه به یک اندازه صدای کودک را صدایی ناخوشایند می دانند. همچنین تمامی آنها صداهای طبیعی را به یک اندازه دوست داشتند.

اهمیت این تحقیق در این بود که نشان می داد افراد مبتلا به میسوفونیا تنها از صداهایی مانند غذا خوردن و نفس کشیدن انزجار دارند!

اما در بقیه موارد مانند انسانهای سالم هستند! محققان خاطر نشان کردند افراد مبتلا به این بیماری استرس بالاتری نسبت به افراد سالم داشتند.

 

تلاش متخصصان برای یافتن راه درمان

پزشکان در آمریکا و سراسر دنیا در حال کار بر روی درمان این بیماری هستند. آنها در حال تلاش هستند تا درمانهایی مانند عدم تمرکز بر صدای منزجر کننده مانند گوش دادن به صدای دیگر و درمانهای شناختی را امتحان کنند.

تا به حال درمان های پیشنهادی برای این بیماری موفق بوده اند! اما به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است. بررسی علل روانی این بیماری می تواند دریچه ای برای درمان قطعی بیماری میسوفونیا باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 404 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 28 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.