نوب وردپرس "راهنمای کسب مهارت در بازاریابی دیجیتال و معرفی منابع آموزش" - نوب وردپرس

دیجیتال مارکتینگ چیست

امروزه با پیشرفت دانش تکنولوژی، نیاز به تبلیغات و معرفی محصولات زیاد شده است،  در این زمینه  لازم است با روش­هایی همچون بازار­یابی دیجیتال آشنا شد بازاریابی شامل ­دو روش سنتی ودیجیتال می باشد،. بازاریابی  سنتی شناسایی محصولات از طریق تماس های تلفنی و روزنامه ها ومجلات می باشد . بازاریابی دیجیتال به فعالیت ها وابزارهایی گفته می شود که به معرفی و شناسایی محصولات و ارائه خدمات از طریق  دانش تکنولوژی وارتباطات  ( ایمیل ، اینترنت ، تلفن همراه و… ) می پردازد. برای اموزش دیجیتال مارکتینگ میتوانید از سایت فرادرس استفاده کنید .

 

لازمه داشتن یک  بازاریابی دیجیتال و ایده آل  آشنایی و تبحر کافی با ترفندهای ذیل می باشد که در ادامه توضیح داده شده است:

۱- سئو :

بهینه سازی موتور های جستجوگر یا Search Engine Optimization )SEO) روشی برای بالا بردن جایگاه یک وب سایت در موتور های جستجو است که منجر به افزایش تعداد  بازدیدکننده های موتور جستجو می شود. و برای اموزش سئو و آموزش تولید محتوا از فرادرس میتوانید اقدام کنید و درجهت بالا بردن این جایگاه  سئو دارای یک سری روش ها و تکنیک ها ی کلی می باشد که شامل :

  1. تکنیک کلاه سفید (white hat ): این روش تایید شده ی  موتور جستجو و مربوط به مدیریت صحیح و طراحی وب سایت ها است. به عنوان مثال ، تولید محتوای کاربر محوری یا User  Friendlyکه درآن محتوا به صورت اختصاصی ایجاد شده و مورد پسند بازدید کننده گان  است.
  2. تکنیک کلاه مشکی (Blac k hat): تکنیکی که به صورت غیر رسمی سعی در ارتقا بازدید کننده و سواستفاده از موتورهای کاوشگر  دارند. به عنوان نمونه، بکارگیری کلمات کلیدی بی ارتباط با عنوان ، بکارگیری لینک های پنهان و یا نسخه برداری غیر مجاز از محتوای وب  سایت های دیگر شیوه های مختلفی از تکنیک های کلاه مشکی میباشند .

 

اهداف سئو به طور خلاصه :

در بازدید سایت تاثیر بسزایی داراست.

سبب ساز تولید مارک می شود.

منجر به ارتقا ترافیک وب  سایت میگردد.

سبب گردیده وبسایت درارائه نتیجه های  موتور کاوش از درجه بهتری برخوردار شد.
منجر ارتقا فروش محصول ها شود.
شایسته ترین ابزار برای تبلیغات میباشد .

 

۲- آموزش گوگل آنالیتیکس

Google Analytics یکی از خدمات  ارائه گردیده توسط  کمپانی  گوگل است که به صورت رایگان و پولی در اختیار بازدید کننده گان قرار می گیرد و به مدیران  وب سایت‌ها این قابلیت و امکان را می‌دهد، که اطلاعات بازدید کننده گان  و وب سایت خویش را بررسی کنند، و ببینند که بازدید کننده گان دروب سایت ها ، چه فعالیتی را انجام  و بازدید کننده های ورودی سایت، از چه تارنمایی آمده‌اند. —

خدمات گوگل آنالیتیکس

توجه بالا آمارگیری، هزینه مطلوب، مدام در دسترس،. نظارت بر اطلاعات بازدید کننده گان وارد شده ، قابلیت ارزیابی فرصت  حضور و مسیر خروج، بررسی ورودی‌ها، آنالیز وبسایت‌های ورودی دهنده،

معایب گوگل آنالیتیکس

تمامی داده های وبسایت شما دردست گوگل قرار می‌گیرد ودر صورتی که  خطایی در وبسایت شما ایجا شود، گوگل سریعا خبردار میشود، کاهش سرعت اکران  صفحه های  در حال محاسیه­ و دربعضی ­مواقع اعلام  پیام خطا

۳- یادگیری بازاریابی در شبکه های اجتماعی:

Social Media Marketing یا SMM به معنای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می باشد،از روش‌های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید.با توجه به فعالیت بخش زیادی از جامعه در شبکه های  اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و … حضور و بازاریابی در رسانه های اجتماعی، حدودا برای هرفعالیتی  اثرگذار واقع می گردد ؛ SMM ابزاری برای فروش بیشتر می باشد ، که فروش را مستقیماً انجام نمی‌دهد و نیاز به فرصت دارد.

مزیت‌های بازاریابی شبکه اجتماعی  شامل : عدم تردد غیر ضروری در سطح شهر، عدم اتلاف وقت در ترافیک، عدم پرداخت هزینه‌های مالی و زمانی غیر ضروری برای تهیه موارد اقلام موردنیاز، عدم نیاز به فروشگاه  و پرداخت اجاره و هزینه‌های جانبی برای فروشنده، ایجاد اشتغال و اشتغال اشخاص بیشتر، به جهت صرفه جویی درمنابع مالی  و…

  • ۴- تولید محتوا :( Content Creation):

ساخت محتوا یعنی تایپ کردن ، طراحی کردن ، تشکیل  وارائه هرچیزی که افراد  می‌توانند درک نمایند و در بستر های متفاوت تشر دهند  تا به اهدافی مثل درآمدزایی ، رسانه‌سازی و … برسند.

تولید محتوا درواقع عمل نهایی بازاریابی می باشد با ساخت محتوا، داده های رایگان وموثری  را در اختیار مخاطبان خویش قرارمی‌دهید، مشتریان جذب واز طریق تعامل مفید ، حفظ میشوند .

۵- تبلیغات کلیکی :

تبلیغات کلیکی،  شناخته شده‌ترین روش تبلیغات آنلاین می باشند  که سال‌ ها کاربرد داشته  و  در حال حاضر  با اهدافی مختلف  در جهت  ترغیب مشتری ، از جانب  تبلیغ‌دهندگان مورد استفاده قرار گرفته است. در این نوع  بازاریابی دیجیتال ، تبلیغ‌دهنده در قبال  هر بار کلیک روی آگهی تبلیغاتی‌اش مبلغ مشخصی را  پرداخت میکند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تبلیغات کلیکی می توانید به سایت کاپریلا مراجعه کنید .

PPC یا تبلیغات کلیکی، تبلیغاتی می باشند که بر اساس هر کلیک از تبلیغ‌کننده مبلغی اخذ میگردد . تبلیغات گوگل (google adwords)نیز  از تبلیغات کلیکی می باشد و نقش مهمی در بازاریابی اینترنتی یا به عبارتی  دیجیتال مارکتینگ  دارا می باشد.برای اطلاعات بیشتر در زمینه ی تبلیغات کلیکی میتوانید به سایت کاپریلا مراجعه کنید .

گوگل در دسامبر ۱۹۹۹ تبلیغات جستجوگر خویش را شروع ، و در اکتبر ۲۰۰۰ محصول تبلیغاتی خود را با عنوان تجاری Google AdWords به بازار عرضه کرد. در حال حاضر ۹۶ درصد درآمد کمپانی گوگل از تبلیغات ناشی میشود.

تبلیغات کلیکی به دوشکل ارائه میشود :

تبلیغات کلیکی در وبسایت: تبلیغاتی می باشند  که در ایران رو به رشد دارد و اخیرا در سایت های پرطرفدار همچون زومیت، چطور و … از سبک های مختلف  تبلیغات کلیکی درون سایتی قابل دیدن میباشند کمپانی  های مختلفی هستند که تبلیغات شما را قبول مینمایند و شما می‌توانید تبلیغات خودرا به آن‌ان بسپارید.

تبلیغات کلیکی در موتور های جستجوگر:

در این وبسایت ها شما یک پنل کاربری دارید که  میتوانید نوشته آگهی و تصویرآگهی را در آن بارگزاری کنید وحتی می توانید به صورت های دیگر مثل بنر، ویدیو و … باشد مشخص ومعلوم  کنید و محتوا خویش را برای آنان آپلودنمایید  و همینطور می توانید نوع وبسایت و نام وب سایت هایی که موسسه با آنان همکاری دارد  را مبتنی به دلخواه خویش  انتخاب نمایید تا صرفا تبلیغات شما در آنان به نمایش، در بیاید.برای اطلاعات بیشتر در زمینه ی تبلیغات کلیکی  می توانید به سایت نشریلا مراجعه کنید.

۶- اشنایی با رپورتاژ آگهی:

رپورتاژ آگهی از  زیرمجموعه‌های اساسی روابط عمومی می باشد و اهمیت بسیار بالای آن سبب می گردد تا خیلی‌ها تصورنماین  کلیه فعالیت های روابط عمومی انتشار رپورتاژ آگهی است.  نشر رپورتاژ اطلاع رسانی یک نمونه ازشایسته ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین شیو ه های  تبلیغات، اطلاع‌رسانی و رابطه  با مخاطبین است هم  اینکه می‌توانید پیام های خویش  را به طیف وسیعی از مخاطبان برسانید و هم اینکه درج رپورتاژ در وبسایت‌های پرمخاطب و پربیننده به بهبود سئوی وب سایت شما کمک شایانی می‌کند.به طور تقریبی کلیه ی کسب و کارها جهت استفاده   از رپورتاژ خبری نیازمند یک رپورتاژ حرفه‌ای، استاندارد و جذاب  که بتوانند  در  آن تبلیغات خود را نشر دهند در تبلیغات اینترنتی شما می‌توانید بابکارگیری ازنشر رپورتاژ اطلاع رسانی یا  اینکه رپورتاژ خبری در وبسایت‌های پربیننده  که کاربر مورد نظر  شما در آنجا حضور داراست ، آگهی و نرم افزار تبلیغاتی خویش رااجرا نمایید ضمن اینکه در بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ بحث سئو دارای  اهمیت فراوانی است رپورتاژ نقش وتاثیر متعددی  برسئودارا میباشد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه ی ریپوتاژ  می توانید به سایت نشریلا مراجعه کنید.

مزیت های رپورتاژ ؟

  • افزایش دیده شدن  مارک با نشر رپورتاژ آگهی
  • مطلوب برای همگی
  • برندسازی و ارتقا اعتبارمارک
  • هزینه مطلو
  • بهبود بهینه سازی یا سئو

 

۷- خدمات آنالیز و معرفی:

– پلتفرم نشررپورتاژ اطلاع رسانی ، نظارت مالی و معرفی سرویس ها

نشریلا سامانه آنلاین خرید و نشر رپورتاژاطلاع رسانی  و متن‌های ارزیابی محصولات و شناسایی وارائه سرویس های در شناخته شده ترین وب‌سایت‌های ایرانی می باشد  واین امکان را براسی شما فراهم میآورد  تا محتوا و یا اینکه فراورده خویش را با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن درشناخته شده ترین  رسانه‌‌ معرفی نمایید.

-ارزیابی و معرفی تجارت

با”خدمات ارزیابی و معرفی محصولات ” نشریلا، صدها وبسایت دارای اعتبار ، پرمخاطب و تخصصی، درطی چند روز،محصولات  و سرویس های شما را تحلیل و تجارت و کار و مارک شما را  برای مخاطبین خویش معرفی میکند. در این زمینه میتوانید از سایت فرادرس استفاده کنید.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 409 views بار دسته بندی : نقد و برسی تاريخ : 14 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.