نوب وردپرس ساخت سریال لایو اکشن Blade Runner و Alien توسط ریدلی اسکات - نوب وردپرس

ریدلی اسکات، کارگردان فیلم‌های Alien و Blade Runner، ساخت دو سریال تلویزیونی لایو-اکشن براساس این آثار سینمایی را تأیید کرد و از آماده شدن فیلمنامه‌ی قسمت اول آن‌ها خبر داد.

ریدلی اسکات، کارگردان ۸۴ ساله انگلیسی در مصاحبه‌ی اخیر خود با BBC Radio 4 تأیید کرد که فیلم‌نامه‌ی سریال تلویزیونی Blade Runner نوشته شده است. وی در بخشی از گفتگوی خود در اینباره می‌گوید: «ما قبلا فیلمنامه‌ی قسمت اول و کلیات داستان سریال Blade Runner را نوشته بودیم و آن را به‌عنوان یک سریال تلویزیونی با ۱۰ قسمت یک ساعته آماده می‌کنیم». از ماه فوریه سال جاری، شایعاتی در خصوص ساخت سریال تلویزیونی Blade Runner مطرح شده بودند.

باوجود اینکه جزئیات خبر بسیار محدود هستند، گفته می‌شود که بلید رانر جدید ازطریق یکی از سرویس‌های استریمینگ نمایش داده خواهد شد. اما هنوز مشخص نیست که دقیقا کدام یک از پلتفرم‌های موجود میزبان این مجموعه خواهد بود. همچنین هنوز معلوم نیست که آیا این سریال روی تمایل دنی ویلنوو برای ساخت فیلم جدید بلید رانر تأثیرگذار خواهد بود یا خیر.

ویلنوو ماه‌ها قبل گفت: «دنیای Blade Runner واقعا مکان الهام‌بخشی است. اما من با اصطلاح «دنباله» مشکل دارم. به نظر من سینما به داستان‌های اورجینال و بدیع احتیاج دارد. اگر از من بپرسید که آیا دوست دارم یک بار دیگر این دنیا را با دیدگاه متفاوتی ببینم، جواب من مثبت خواهد بود. ولی این پروژه باید کاملا مستقل باشد؛ چیزی جدا از دو فیلم دیگر. یک داستان کارآگاهی نوآر که در آینده اتفاق می‌افتد. گاهی اوقات شب‌ها خواب آن را می‌بینم».

اسکات گفت که سریال Alien جدید «در موقعیتی مشابه با سریال بلید رانر قرار دارد» و در دست ساخت است. این کارگردان تأیید کرد که اکنون فیلم‌نامه‌ی قسمت اول سریال بیگانه در حال نوشته شدن است.

سریال تلویزیونی Alien که اوایل امسال به‌صورت رسمی معرفی شده، قرار است از شبکه FX پخش شود. جان لندگراف، رئیس FX از این سریال به‌عنوان اولین داستان Alien روی زمین یاد کرد که با ترکیب وحشت بی‌نظیر قسمت اول (فیلم Alien، محصول سال ۱۹۷۹ میلادی به کارگردانی ریدلی اسکات) با اکشن بی‌وقفه‌ی قسمت دوم (فیلم Aliens، محصول سال ۱۹۸۶ میلادی به کارگردانی جیمز کامرون)، تجربه‌ی بی نهایت هیجان انگیزی را ارائه می‌کند که بیننده را به صندلی‌ها می‌چسباند. با اینحال خود اسکات تردید دارد که این سریال هرگز به خوبی فیلم اورجینال بیگانه شود. وی در این‌باره می‌گوید: «البته هیچ‌وقت به خوبی فیلم اول نخواهد بود. این نظر من است».

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 298 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 15 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.