نوب وردپرس افزونه Woodigi، افزونه وردپرس وودیجی - نوب وردپرس

قیمت محصول : $0.00

معرفی افزونه وودیجی

دیگر نگران فروش فایل‌های خود در ووکامرس نباشید! افزونه WooDigi یک محصول ایرانی برای ووکامرس می‌باشد؛ که روند فروش فایل دانلودی را بهبود بخشیده و امنیت فایل‌های موجود در هاست دانلود شما را تامین می‌کند. این افزونه که از آن به عنوان ووکامرس ریموت نیز می‌توان یاد کرد یک افزونه وردپرس فروشگاهی است که به شما این اجازه را می‌دهد تا بتوانید بدون هیچ‌گونه نگرانی خاصی، فایل‌های خود را در هاست دانلود مجزایی به فروش رسانده و از لینک‌های خود محافظت کنید. برای درک کاربرد افزونه وردپرس وودیجی و آشنا شدن با امکانات آن، در ادامه با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید، قرار دادن فایل دانلودی در هاست اصلی وب‌سایت، به‌هیچ وجه بهینه نبوده و موجب وارد شدن فشار و بار اضافی، برروی سرور اصلی سایت می‌شود. به همین خاطر، هاست دانلود جدایی تهیه کرده و فایل‌های دانلودی خود را در آن قرار می‌دهیم. اما فرض کنید، قصد دارید تا لینک فایل آپلود شده در هاست دانلود را برای فروش قرار دهید؛ و در عین حال نیز مشتری پس از خرید محصول، نتواند لینک اصلی را مشاهده کند؛ چراکه در این صورت، هر زمان که بخواهد می‌تواند به آن دسترسی داشته و اقدام به دانلود آن کند. حالا در چنین شرایطی می‌توان روش دانلود فایل را از تنظیمات اصلی خود ووکامرس، برروی «اجبار به دانلودها (Force downloads)» قرار داد؛ تا به‌جای نمایش لینک مستقیم فایل به مشتری، یک لینک داخلی تولید شده و به مشتری تحویل داده شود. همچنین می‌توان تعیین کرد که لینک دانلودی، چند بار قابل دانلود بوده و تا چه‌مدت فعال باشد.

اما این روند در ووکامرس، مشکلات بزرگ و کوچکی را برای وبسایت شما و فرآیند فروش و دانلود فایل به‌وجود می‌آورد؛ که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • فایل به‌تدریج توسط سرور اصلی فروشگاه شما، از هاست دانلود دریافت شده و سپس به سیستم مشتری (کلاینت) ارسال می‌شود؛ و در این بین، سرور فروشگاه شما، نقش واسطه را دارد؛ که این کار باعث افزایش فشارِ اضافی برروی فروشگاه شما خواهد شد! مخصوصا موقع فروش فایل‌های حجیم! چراکه آن مقدار از فایلِ دریافت شده توسط سرور فروشگاه شما، ابتدا در فضای مموری سرور فروشگاه نگهداری شده و سپس برای کلاینت ارسال می‌شود. لذا نه تنها باری از روی سرور فروشگاه برداشته نشد، بلکه فشار بیشتری نیز به آن اضافه گردید.
  • پهنای باند سرور اصلی فروشگاه نیز علاوه‌بر پهنای باند سرور دانلود، درگیر می‌شود.
  • فایل‌های در حال دانلود، فاقد قابلیت توقف (Pause) و ادامه‌ی دانلود (Resume) هستند.
  • قابلیت دانلود چند بخشی فایل‌ها، در نرم‌افزارهایی مثل IDM وجود ندارد.
  • امکان این وجود ندارد که فقط کاربر وارد شده (لاگین شده) به سایت بتواند در صورت خرید فایل، آن را دانلود کرده و سایر کاربران دسترسی نداشته باشند.
  • لینک مستقیم فایل هنوز امن نبوده و اگر فاش شود، قابل دانلود خواهد بود.
  • امکان این وجود ندارد که بتوان لینک‌های مرتبط با محصول را به‌صورت مستقیم و ثابت، مثلا داخل توضیحات آن محصول یا جعبه‌ی دانلود قرار داد؛ تا هر زمان که کاربر اقدام به پرداخت کرد، بتواند آن‌ها را دانلود کند؛ و در غیر این صوت، امکان دانلود آن لینک‌ها برایش فراهم نباشد.
  • امکان فروش تکی محصول وجود ندارد؛ تا دفعات بعدی، به کاربر اعلام شود که قبلا خریداری کرده و اکنون می‌تواند برای همیشه دانلود کند.
  • امکان این وجود ندارد تا اگر بعدا لینک جدیدی به محصول اضافه شد، کاربری که آن را خریداری کرده است نیز بتواند اقدام به دانلود موارد جدید کند؛ برای مثال در دوره‌های آموزشی.
  • امکان دانلود مواردی که بعدا ممکن است نسخه‌های جدیدی برای آنها ارائه شود میسر نیست؛ مگر آنکه اولا لینک بدون محدودیت تعداد دانلود و زمان انقضا بوده (که البته لینک در اختیار هرکسی قرار بگیرد می‌تواند دانلود کند) و ثانیا فایل جدید با فایل قبلی جایگزین شود!
  • امکان این وجود ندارد تا لینکی را در جای دیگری (مثلا یک برگه یا پست دیگر) قرار داده و زمانی که فلان محصولی خریداری شد، کاربر بتواند آن را دانلود کند.

اکنون تمامی این‌ها مشکلاتی هستند که افزونه‌ی وودیجی، امکان برطرف نمودن آنها را در اختیار فروشگاه فایل شما قرار می‌دهد.

ویژگی های اصلی افزونه وودیجی

  • فروش محصولات دانلودی در هاست جدا
  • محافظت از لینک اصلی فایل
  • حل مشکلات روش اجبار به دانلودها در ووکامرس
  • بهبود فرآیند فروش فایل در ووکامرس
  • قابلیت توقف و ادامه دانلود فایل (Pause & Resume)
  • قابلیت دانلود چند بخشی فایل در نرم افزارهایی مثل IDM
  • امکان دانلود فقط  برای کاربر وارد شده به سایت
  • امکان فروش دوره‌های آموزشی
  • امکان فروش محصولات تکی و آپدیتی
  • جعبه دانلود اختصاصی
  • امکان سفارشی کردن تنظیمات
  • تست شده و سازگار با وردپرس ۵ و بالاتر
  • تست شده و سازگار با ووکامرس ۴ و بالاتر
  • عدم تداخل با سایر افزونه‌های ووکامرس
  • پشتیبانی سریع و حرفه ای
  • دسترسی مادام العمر به افزونه و بروزرسانی های آن

روش های فروش فایل در وودیجی

افزونه پیش رو، در حال حاظر با در اختیار گذاشتن سه نوع حالت فروش فایل برای محصولات شما، می‌تواند مشکلات گفته شده در بالا را حل کند. در ادامه به هر سه مورد پرداخته شده است.

۱٫ فروش آزاد (بدون نیاز به لاگین)

کاربر می‌تواند محصول را بیش از یک بار و بدون ورود به حساب خود در سایت خریداری کند؛ که البته این مورد، بایستی از تنظیمات خود ووکامرس نیز اجازه داده شود. در چنین حالت فروشی و پس از هر خرید، لینک جدیدی به کاربر تحویل داده می‌شود؛ که آن لینک، قابل دانلود از هر دستگاهی خواهد بود. همچنین می‌توان انقضا و محدودیت دفعات دانلود را نیز برای محصول فعال کرد. و همچنین برای استفاده از این مورد، بایستی حالت «اجبار به دانلودها» از بخش تنظیمات ووکامرس فعال باشد!! فعال کردن این قابلیت، به‌معنی این نیست که همانند حالت همیشگی، لینک توسط سایت از هاست دانلود دریافت شود؛ بلکه با فعال کردن این قابلیت، ووکامرس پارامترهایی را تولید می‌کند؛ که وودیجی از آن‌ها در سمت هاست دانلود، برای اعتبارسنجی لینک‌های خود استفاده می‌کند (در ویدیوی آموزشی، این مورد نشان داده شده است).

۲٫ فروش آزاد (نیازمند لاگین)

همانند حالت قبل است؛ با این تفاوت که کاربر بایستی به حساب خود در سایت وارد شده باشد؛ تا بتواند محصول را خریداری کرده و لینک را دانلود کند. همچنین در صورتی که کاربر، لینک را به شخص دیگری بدهد، آن لینک برای آن شخص کار نمی‌کند؛ زیرا لینک، محدود به آی‌پی (IP) کاربر بوده و حتی ممکن است منقضی شود؛ و کاربر نیاز است که در دفعات بعد، لینک جدید را از حساب کاربری خود دریافت کند. در صورتی که آی‌پی کاربر با آی‌پی ثبت شده برای لینک مغایرت داشته باشد، کاربر به سفارش یا محصول مربوط به آن لینک در سایت ریدایرکت می‌شود. برای استفاده از این مورد نیز همانند قبل، بایستی حالت «اجبار به دانلودها» از بخش تنظیمات ووکامرس فعال باشد.

۳٫ فروش تکی (نیازمند لاگین)

همانند حالت قبل، کاربر برای خرید محصول نیاز است که وارد حساب خود در سایت شود. در این مورد، پیشنهاد می‌شود که لینک‌ها در جعبه‌ی دانلود وودیجی قرار داده شوند. این حالت، در واقع مناسب فروش مواردی مثل اپلیکیشن، سورس کد، دوره‌های آموزشی و … می‌باشد؛ چراکه موارد این چنینی، بعدا به‌روز رسانی دریافت می‌کنند؛ و شاید بخواهید کاربر بتواند بدون پرداخت مجدد، به‌روزرسانی‌ها یا لینک‌های جدید را نیز دانلود کند. به‌عبارتی، کاربر تنها با یک بار پرداخت، همواره می‌تواند این لینک‌ها را از سایت شما دانلود کند. لینک‌های این حالت همانطور که گفته شد، بهتر است در جعبه‌ی دانلود قرار گیرند؛ تا این جعبه‌ی دانلود، در انتهای مطلب یا مکان دلخواه نمایش داده شود. سپس اگر کاربر، وارد حساب کاربری خود نشده باشد؛ یا محصول را خریداری نکرده باشد، بالای جعبه‌ی دانلود پیام متناسب با وضعیت فعلی نمایش داده می‌شود؛ که البته متن آن‌ها را می‌توان از تنظیمات وودیجی تغییر داد. همچنین در حالت گفته شده، لینک‌های جعبه‌ی دانلود خالی هستند؛ اما پس از خرید محصول، کاربر با قرار گرفتن در صفحه‌ی محصول، می‌تواند لینک‌ها را مشاهده کند؛ که این لینک‌ها محدود به آی‌پی آن کاربر می‌باشند. اگر آی‌پی کاربر تغییر کند، لینک مورد نظر به صفحه‌ی محصول ریدایرکت می‌شود. سپس کاربر می‌تواند برروی لینک جدیدی که در جعبه‌ی دانلود ظاهر شده است کلیک کند. البته با استفاده از شورت کد اختصاصی مربوط به این نوع فروش که در راهنما قرار دارد، می‌توان لینک‌ها را در محتوای متن و یا در برگه‌ها و جایگاه‌های دلخواه خود قرار داد.

انواع روش‌های فروش فایل در وودیجی

جعبه‌ی دانلود وودیجی

جعبه‌ی دانلود وودیجی همانطور که گفته شد، برای حالت فروش تکی ایجاد شده است؛ این جعبه شامل دو بخش لینک‌های عادی و لینک‌های مربوط به دوره‌های آموزشی می‌باشد؛ که کمی در استایل و همچنین فیلدها (مثل زمان ویدیو) با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین از هردو مورد (لینک‌های عادی و ویدیوها) نیز می‌توان به‌صورت همزمان استفاده کرد.

جعبه دانلود در ویرایشگر محصول

جعبه دانلود در انتهای محصول

جعبه دانلود دوره‌های آموزشی در انتهای محصول

افزونه ووئین

افزونه‌ی وردپرس وودیجی، وابسته به افزونه‌ی دیگری به نام ووئین ? است. ووئین، افزونه‌ی اختصاصی فروشگاه ما بوده؛ و ما تمامی محصولات خود را برروی آن منتشر می‌کنیم. در حال حاظر، نسخه‌ی ۰٫۰٫۲ ووئین، داخل فایل محصول قرار گرفته است.
همچنین هر افزونه‌ای که تحت ووئین ساخته شود، یک وزارت‌خانه به حساب می‌آید. تصویر زیر، وزارت وودیجی را در بخش ووئین نمایش می‌دهد:

وزارت وودیجی در بخش ووئین

همچنین تنظیمات وزارت وودیجی در بخش «دفتر» این وزارت قرار دارد:

تنظیمات وزارت وودیجی


نکات مهم

  • توضیحات نصب و راه‌اندازی به‌همراه روش استفاده از وودیجی، در ویدیوی آموزشی (با زیرنویس) و فایل راهنما‌ موجود می‌باشد.
  • افزونه وودیجی، شامل یک اسکریپت دیگری جهت نصب شدن برروی هاست دانلود می‌باشد. (توضیحات در ویدیو و فایل راهنما)
  • برای آنکه افزونه‌ها کار کنند، نیاز است که نسخه‌ی PHP هاست شما، ۷٫۲ به‌بالا باشد.
  • یک یا چند مورد از فایل افزونه‌ها (به‌جز اسکریپت سمت هاست دانلود)، با استفاده از ionCube کدگذاری شده‌اند؛ لذا نیاز است که ماژول Ioncube Loader در هاست شما فعال باشد. البته گرچه این ماژول، برروی تمامی سرورهای استاندارد امروزی وجود دارد؛ اما اگر با خطایی مثل The file is corrupted مواجه شدید، با شرکت هاستینگ سایت خود تماس گرفته و از فعال بودن این ماژول مطمئن شوید.

برای بهتر شدن وودیجی در آینده، ایده‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید. با خرید افزونه وردپرس وودیجی از راست چین از پشتیبانی و ۶ ماه ضمانت بازگشت وجه (نقدی) محصول بهره مند خواهید شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 378 views بار دسته بندی : تاريخ : 7 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.