نوب وردپرس افزودن امکان فیلتر نوشته ها و صفحات به وردپرس - نوب وردپرس

افزودن امکان فیلتر نوشته ها و صفحات به وردپرس

آیا می خواهید به کاربران اجازه دهید پست ها و صفحات را در سایت وردپرسی شما فیلتر کنند؟ به تازگی یکی از کاربران نوب وردپرس از ما پرسید که چگونه می تواند امکان فیلتر کردن را به سایت خو اضافه کند تا کاربران بتوانند نوشته ها و صفحات را براساس دسته،برچسب ها،نوع نوشته و غیره طبقه بندی کنند. در این مقاله از نوب وردپرس به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید امکان فیلتر کردن نوشته ها و صفحات را به سایت خود اضافه کنید. افزودن امکان فیلتر نوشته ها و صفحات به وردپرس کار سختی نیست پس در این مقاله با ما همراه باشید.

چرا باید به کاربران اجازه دهیم تا مطالب را فیلتر کنند؟

به طور پیش فرض،وردپرس دارای دسته ها و برچسب ها است که راهی برای مرتب کردن مطالب و دسترسی راحت کاربران به آنها می باشد.با این حال کاربران فقط می توانند یک دسته،برچسب یا بایگانی مطالب را به طور همزمان ببینند.حال اگر بخواهیم که کاربران بتوانند محتوا را در بیش از یک دسته یا برچسب فیلتر کنندچه کاری باید انجام دهیم؟این نوع فیلتر زمانی کاربردی است که شما حجم زیادی از محتوا را در سایت خود دارید و می خواهید کاربران این محتواها را بر اساس سلیقه شخصی خود مشاهده کنند.حال بیایید ببینیم که چگونه می توانیم به راحتی به کاربران این امکان را بدهیم که نوشته ها صفحات را در سایت شما فیلتر کنند.

اجازه دادن به کاربران برای اعمال فیلتر محتوای سایت

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه Search & Filter است.اگر در انجام این کار مشکل دارید می توانید به راهنمای ما درباره نحوه نصب افزونه ها مراجعه کنید.پس از فعال سازی این افزونه بخش جدیدی به منوی داشبورد وردپرس شما تحت عنوانSearch & Filte اضافه خواهد شد.با کلیک بر روی این گزینه صفحه ای برای شما باز خواهد شد که نحوه استفاده از این افزونه را به طور کامل شرح می دهد.

افزودن امکان فیلتر نوشته ها و صفحات به وردپرس

افزونه Search & Filter حاوی شورتکدی است که پارامترهای مختلفی را برای فیلتر کردن در اختیار کاربر قرار می دهد.شما می توانید از این شورتکد در نوشته،صفحه یا ابزارک موردنظر خود استفاده کنید.


شما همچنین می توانید از این شورتکد به عنوان یک تگ در فایل های قالب خود استفاده کنید.

در این صورت گزینه های فیلترینگ بر اساس جست و جو،دسته و برچسب خواهند بود.

افزودن امکان فیلتر نوشته ها و صفحات به وردپرس

به طور پیش فرض این افزونه فیلترینگ را بر اساس عنوان جست و جو شده،دسته و برچسب انجام می دهد.حال اگر بخواهیم فیلترینگ را براساس دسته،برچسب،نوع پست و تاریخ انتشار پست انجام دهیم می توانیم از شورتکد زیر استفاده کنیم.


که نتیجه کار به صورت زیر خواهد بود:

اکنون اگر بخواهیم به جای منوهای کشویی برای فیلتر کردن مطالب از چک باکس ها استفاده کنیم باید ۲ پارامتر دیگر را نیز به شورتکد اضافه کنیم.اگر از صفحه جداگانه ای برای نمایش نوشته های وبلاگ خود استفاده می کنید شورتکد موردنظر به صورت زیر خواهد بود:


نتیجه به صورت زیر نمایش داده خواهد شد:

اگر می خواهید به کاربران این امکان را بدهید که فیلترینگ را به طور جداگانه روی نوشته ها یا صفحات اعمال کنند می توانید از کد زیر استفاده کنید:


که نتیجه کار به صورت زیر خواهد بود:

لطفا برای اطلاع از روش های دیگر استفاده از شورتکد ها به صفحه مربوط به مستندات افزونه مراجعه کنید. توجه داشته باشید که می توانید از شورتکدهای بالا در ابزارک های متن نیز استفاده کنید.

در پایان امیدواریم این مقاله ما در رابطه با افزودن امکان فیلتر نوشته ها و صفحات به وردپرس برای شما مفید واقع شده باشد.

امیرحسین پور حسین

عضو تیم نوب وردپرس هستم و تقریبا چهار سال هستش که در زمینه برنامه نویسی ویندوز و وب فعالیت می کنم و سعی دارم مطالبی رو که به نظرم کاربردی هستند رو به عنوان مقاله در سایت ارائه بدم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 1,681 views بار دسته بندی : مقالات وردپرس تاريخ : 4 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها