نوب وردپرس اتصال بخش کاربران چند وب سایت وردپرسی به یکدیگر + آموزش ویدیویی - نوب وردپرس

سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه. امروز با یه مقاله جذاب دیگه در خدمتتون هستم. خیلی از دوستانی که چند تا وب سایت وردپرسی دارن میخوان کاری کنن که کاربر هاشون با ثبت نام در یکی از این وب سایت ها قادر به ورود به سایر وب سایت ها هم باشه. همراه ما باشین تا با اتصال بخش کاربران چند وب سایت وردپرسی علاوه بر قابلیت ورود، قابلیت ثبت نام و چندین تا ویژگی جذاب دیگه رو به وب سایت وردپرسی خودمون اضافه کنیم.

استفاده از افزونه WP Remote Users Sync

برای اینکار از پلاگین WP Remote Users Sync استفاده میکنیم. این افزونه که از امنیت خوبی برخوردار هست به ما اجازه میده تا با وصل کردن دو تا وب سایت وردپرسی بهم، قسمت کاربران اون هارو باهم همگام کنیم.

قابلیت های این پلاگین

این افزونه به ما اجازه میده تا تعیین کنیم دو تا از چند تا وب سایتی که به اون اضافه میکنیم چه ویژگی هایی شون باهم هماهنگ یا در اصطلاح سینک شه. مثلا من میخوام دو تا وب سایتم فقط ثبت نامش باهم سینک و همگام شه ولی دو تا وب سایتم علاوه بر ثبت نام بحث ورودشون هم همگام شده باشه که این افزونه به ما اجازه میده تا موارد دلخواهمون رو تیک بزنیم. موارد قابل انتخاب توی این افزونه : ورود، خروج، ثبت نام، به‌روزرسانی شناسه، حذف، تغییر رمز عبور، نقش‌ها و متا دیتا میشه.

نصب و راه اندازی افزونه

برای نصب مثل بقیه پلاگین های وردپرس باید به پیشخوان وب سایت وردپرسی خودمون مراجعه کنیم.

از منو سمت راست قسمت افزونه‌ها » افزودن رو انتخاب کرده و در قسمت جستجو با سرچ کردن عبارت «Remote User Sync» و کلیک رو گزینه نصب از وردپرس میخواییم تا این افزونه رو برای ما نصب کنه.

نصب Wp Remote Users Sync از مخزن وردپرس
نصب Wp Remote Users Sync از مخزن وردپرس

تنظیم کردن افزونه WP Remote Users Sync

بعد از نصب شدن این افزونه با مراجعه به قسمت تنظیمات » WP Remote Users Sync وارد تنظیمات این افزونه میشیم… از بین زبانه های موجود، زبانه Security رو انتخاب میکنیم.

تنظیمات افزونه WP Remote Users Sync در پنل وردپرس
تنظیمات افزونه WP Remote Users Sync در پنل وردپرس

همونطور که داخل عکس بالا هم مشخص کردم گزینه های ۳ و ۴ باید دو تا Key بنویسم :

  • Action Encryption Key
  • Action Signature Key

این دو مورد یه جورایی حالت پسورد مانند هستن و برای رمز نگاری اطلاعات موقع رد و بدل شدن اطلاعات بین وب سایت های وردپرسی اتفاق میوفته.

پیشنهاد میکنیم از سایت های تولید کننده رشته های تصادفی یا String Random Generator استفاده کنید. پیشنهاد ما سایت random.org هست.

تنظیمات مربوط به تولید String تصادفی
تنظیمات مربوط به تولید String تصادفی
  • مستطیل قرمز : تعداد رشته هایی که نیاز داریم (۲ عدد)
  • مستطیل زرد : طول هر رشته تولیدی (۲۰ عدد)
  • مستطیل آبی : کاراکتر های مورد استفاده در رشته تولیدی (همه موارد – اعداد و حروف بزرگ و کوچک)
  • مستطیل بنفش : تکراری نبودن رشته های تولیدی (همین مورد انتخاب شه)
  • مستطیل سبز : تولید رشته های تصادفی

بعد از تنظیم بر اساس مقادیر بالا روی دکمه سبز رنگ میزنیم و دو رشته تصادفی برای ما تولید میشه…

نمونه رشته ها تصادقی تولید شده
نمونه رشته ها تصادقی تولید شده

همونطور که داخل ویدیو هم انجام دادیم؛ از یکی از رشته ها برای Action Encryption Key و از دیگری برای Action Signature Key استفاده میکنیم. کافیه که رشته های رو کپی و پیست کنید و در نهایت گزینه Save رو بزنید. این کار رو باید در هر دو سایت وردپرسی خودتون انجام بدین…

روشن کردن Activity Logs

برای اینکه بعد از تست کردن ببینیم آی پی های ما به چه صورت هست بهتره این گزینه رو فعال کنیم. مشابه تصویر زیر به زبانه Activity Logs مراجعه کنید.

فعال کردن قابلیت Activity Logs
فعال کردن قابلیت Activity Logs

به ترتیب تیک گزینه Enable Logs رو بزنید و بعدش گزینه Save رو بزنید. اینکار رو باید در همه وب سایت های خودتون انجام بدین.

تنظیم و اضافه کردن آدرس سایت ها، قدم آخر در تنظیم این پلاگین

بعد از تنظیم کردن Key ها در همه وب سایت ها و روشن کردن Activity Logs اون ها داخل وب سایت اولتون به تنظیمات » عمومی مراجعه کنید از قسمت نشانی وردپرس آدرس سایت خودتون رو کپی کنید.

کپی کردن آدرس سایت در تنظیمات وردپرس
کپی کردن آدرس سایت در تنظیمات وردپرس

بعد از کپی کردن آدرس به وب سایت دوم خودتون مراجعه کنید و در قسمت Remote Sites از افزونه ای که نصب کردیم مطابق قسمت قرمز تصویر زیر وب سایت خودتون رو اضافه کنید.

اضافه کردن وب سایت و تنظیم آپشن های آن در افزونه
اضافه کردن وب سایت و تنظیم آپشن های آن در افزونه

قسمت آبی برای مواردی هست که از سایتی که آدرسش رو وارد کردیم به این وب سایت ارسال میشه و قسمت زرد رنگ برای مواردی هست که از این وب سایت به وب سایتی که آدرسش رو وارد کردیم ارسال میشه. بستگی به نیازمون داره که چه مواردی رو تیک میزنیم.

اینکار رو توی اون یکی وب سایت خودتون هم انجام بدین. و همینطور سیو کردن تنظیمات هم فراموشتون نشه!

تست و اطمینان حاصل کردن از تنظیمات

در نهایت؛ با زدن دکمه Test برای یکی از موارد Incoming و Outgoing میتونید عملکرد افزونه رو تست کنید. داخل ویدیو هم اشاره کردیم که نیازی نیست همه موارد تست شن، و تست کردن فقط یکی از موارد Incoming و Outgoing کافی هست.

تنظیم IP Whitelist (اختیاری)

این مورد اختیاری هست و برای افزایش امنیت این افزونه کاربرد داره. اما تنظیم نکردنش تاثیری در کارکرد افزونه نداره. با زدن دکمه Test توی مرحله قبل، Log و تاریخچه کاری که انجام دادیم داخل زبانه Activity Logs ذخیره شده.

بدست آوردن آی‌پی در قسمت Activity Logs
بدست آوردن آی‌پی در قسمت Activity Logs

کافیه به اینجت مراجعه کنیم و آی‌پی وب سایت خودمون رو از اونجا کپی و توی قسمت IP Whitelist افزونه در سایت مورد نظر قرار بدین.

تنظیم کردن آی‌پی در قسمت IP Whitelist
تنظیم کردن آی‌پی در قسمت IP Whitelist

اینکار باعث میشه اگر یه نفر به Action Encryption Key و Action Signature Key ما هم دسترسی داشته باشه نتونه با وب سایت ارتباط برقرار بکنه. چرا که وب سایت فقط از آی پی ای که ما وارد کردیم اطلاعات رو پذیرش میکنه…

تست کردن ارتباط بین دو سایت

بعد از تنظیم همه موارد میتونید با مراجعه به قسمت کاربران » افزودن یک کاربر آزمایشی به کاربر خودتون اضافه کنید و ببینید در سایت دیگر هم این کاربر به طور خودکار اضافه میشه! داخل ویدیو این موضوع رو ملموس تر توضیح دادیم. اگه دوست داشتین میتونید نگاهش کنید. 😉

بازم مثل همیشه تشکر میکنم که تا آخر این مقاله همراه ما بودین. امیدوارم که تونسته باشید وب سایت هاتون رو بهم متصل کنید. اگه انتقادی، پیشنهادی، سوالی چیزی داشتین خوشحال میشم توی قسمت نظرات با ما در میون بزارید.

آرین غفوری صنعتی

در مجموعه نوب وردپرس فعالیت می‌کنم. به زبان های برنامه نویسی علاقه دارم همینطور وردپرس و لینوکس رو هم دنبال میکنم. در صورتی که بتونم تجربیات خودم رو با بقیه در اشتراک بزارم خوشحال میشم. 😉

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 801 views بار دسته بندی : مقالات وردپرس تاريخ : 23 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها