نوب وردپرس بهترین جنگل های شمال برای مسافرت - نوب وردپرس

خطه سراسری شمال، از آستارا در غرب گرفته تا بندر ترکمن در شرق گسترده است. این سه استان که در نوار ساحلی دریای خزر امتداد دارند، با مساحت کلی  نزدیک به ۶۰ هزار کیلومتر مربع، کمتر از دو درصد مساحت کل کشور را در اختیار دارند. با این همه این بخش از ایران عزیزمان به دلیل طبیعت سرسبز، دریا، آب و هوای معتدل و جنگل های زیبایش بسیاری را برای سفرهای کوتاه و بلند به سمت خود می‌کشاند.

جنگل های زیبای شمال در سراسر سه استان گیلان، مازندران و گلستان پراکنده‌اند. هر چند که استان مازندران به دلایل زیادی نظیر بزرگ‌تر بودن، داشتن مسیرهای دسترسی آسان‌تر و امکانات تفریحی بیشتر، برای مسافران معروف‌تر است، اما هر سه استان دارای جنگل‌ های بی‌نظیر و معروفی هستند که باید آنها را برای مسافرت به شمال در نظر گرفت. بهترین جنگل های شمال برای مسافرت را بشناسید تا برای سفر شمالی خود بهتر برنامه‌ریزی کنید.

جنگل های شمالی استان مازندران را بشناسید

استان مازندران جنگل های زیادی را در خود جای داده است. استان مازندران ۲۴ جنگل دارای نام و شناسنامه هستند و برخی از آنها دارای امکانات تفریحی و رفاهی هستند که آنها را برای مسافرتی تفریح و گشت‌ و گذار مناسب می‌کنند و به دلیل داشتن امکانات، می‌توان برای اقامت شبانه نیز در آنها چادر زد و کمپ کرد.

اگر قصد ندارید که در جنگل های استان مازندران اتراق کرده و می‌خواهید شب را در یک اقامتگاه نزدیک جنگل بگذارنید، از جاباما کمک بگیرید. جاباما: اجاره ویلا ، سوئیت و اقامتگاه با هر بودجه ای را برای شما ممکن می‌کند و شما به این ترتیب قادر خواهید بود بهترین مکان نزدیک جنگل را برای اقامت پیدا کنید.

معرفی جنگل ها در استان شمالی مازندران

بخش‌های مختلف استان شمالی مازندران دارای جنگل است. از شرق تا غرب این استان، نواحی جنگلی زیادی وجود دارد که پوشش گیاهی و طبیعت چشمگیر آنها می‌تواند شما ر ا هیجان‌زده کند. ابتدا بیایید جنگل‌ های استان مازندران را با هم مرور کنیم.

جنگل دالخانی، نمک آبرود و صفارود نزدیک رامسر است که غربی‌ترین شهر استان به شمار می‎آید. جنگل‌های معروف دو هزار و سه هزار و جنگل چالدره در تنکابن هستند. جنگل تیله کلار در متل قو یا سلمان شهر است. شهرستان کوهستانی سوادکوه دارای جنگل‌های زیبای پلنگ دره، جوارم انجیلی، ارفع دره و لاجیم است.

در نوشهر جنگل تنگ دار وجود دارد. سی‌سنگان در چالوس است رویان و کشپل در نور هستند و الیمستان و میرزا کوچک خان جنگلی در آمل قرار دارند. جنگل اروست در ساری است، شهر نکا دارای جنگلی به نام اومال است. جنگل راش در سنگده، جنگل قادیکلا در قائمشهر و جنگل لفور به همراه پارک‌ جنگلی بابل کنار در شهر بابل هستند.

پارک های جنگلی در استان شمالی مازندران

می‌توان در حدود ۱۵ پارک جنگلی را در این بخش از شمال برشمرد که هر کدام دارای امکانات مناسب بوده و مکان‌هایی عالی برای مسافرت هستند. بعضی از این پارک‌های جنگلی عبارتند از:

  • پارک جنگلی نور: با مساحت ۳۶۰۰ هکتار دارای یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی ایران است. در این پارک وسایل برپایی پیک نیک و آلاچیق برای اتراق وجود دارد
  • پارک جنگلی سی سنگان: یکی بزرگ‌ترین پارک های جنگلی ایران و خاورمیانه است که مساحت  ۶۰۹ کیلومتر مربع را دارد. اینجا دارای امکان اجاره دوچرخه ساحلی یک تا ۴ نفره، اجاره اسب، اجاره قایق موتوری و جت اسکی وجود دارد.
  • پارک جنگلی کشپل: در شهرستان نور دارای فضای سبز متراکم با هزاران درخت افرا، هشت رودخانه دائمی و فصلی و چشمه‌های زیرزمینی است.
  • پارک جنگلی خشکه داران: بین نشتارود و عباس آباد است و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری آن، به همراه موزه حیات وحش درون آن دیدنی است.
  • پارک جنگلی هلومسر آمل: واقع در جاده هراز به سمت بقعه امامزاده عبدالله است. این پارک دارای آلاچیق‎های زیادی برای یک استراحت بین‌راهی است.
  • پارک جنگلی چالدره تنکابن: این پارک در جاده دوهزار کیلومتر بوده و دارای کلبه‌های اقامتی، آلاچیق و سرویس بهداشتی و کافه و رستوران است. در این پارک گونه‌های نادر گیاهی و جانوری وجود دارد.
  • پارک جنگلی شهید زارع ساری: این پارک دارای امکانات گردشگری کافی از جمله سرویس بهداشتی، آلاچیق، پارکینگ و فروشگاه مواد غذایی است.
  • پارک جنگلی بزچفت (بابلکنار): یکی از مناطق نمونه گردشگری در استان مازندران است که ۷۶۰ هکتار مساحت داشته و دارای درختان بلند و چشمه‌های طبیعی است.
  • پارک جنگلی میرزا کوچک خان: این پارک در نزدیکی آمل و در جاده هراز است که در کنار رودخانه هراز قرار داشته و به دلیل نزدیکی به این رودخانه و با داشتن باغ‎های میوه، چشمه آب معدنی و آبشار ماهان بسیار زیبا و دیدنی است.
  • پارک جنگلی سه هزار تنکابن: درختان سر به فلک کشیده و خزه بسته این پارک جنگلی، منظره‌ای رویایی را پیش روی شما می‌گذارد.
  • پارک جنگلی قادیکلا قائمشهر: در داخل این پارک جنگلی یک مرداب زیبا به نام مرداب قادیکلا وجود دارد که باعث شده اینجا تبدیل به یک مکان زیبا و منحصر به فرد شود.

کدام جنگل ها در استان شمالی گلستان برای مسافرت بهتر است؟

طبیعت بکر استان گلستان و جنگل های زیبا و بی‌نظیر آن بهشتی برای مسافران و گردشگران طبیعت است. معروف‌ترین جنگل در استان گلستان ناهارخوران است که یک پارک جنگلی به همین نام را در خود گنجانده است. این پارک قدیمی‌ترین پارک جنگلی استان گلستان است که به دلیل نزدیکی به گرگان بسیار معروف و پر رفت‌وآمد است. مساحت پارک جنگلی ۳۰۰ هکتار است.

از سایر جنگل ‌های در استان گلستان می‎توان به جهان نما، توسکستان، پارک ملی گلستان، النگدره، پارک جنگلی قرق، دشت شقایق گالیکش و منطقه شکارممنوع عزیزآباد، اشاره کرد. پارک ملی گلستان یکی از پارک‌های جنگلی معروف در نزدیکی شهر گالیکش است که قدیمی‌ترین پارک‌های ملی جهان به شمار می‌آید. این پارک دارای پوشش گیاهی فوق‌العاده و آبشارهای زیبایی است.

پارک جنگلی النگ‌دره دارای مساحت ۱۸۵ هکتار است و رودخانه‎ای از وسط آن می‌گذرد. پارک جنگلی دلند در نزدیکی آزادشهر و در کنار جاده اصلی گرگان  مشهد است و دارای امکانات تفریحی مناسب برای استراحت است. پارک جنگلی کردکوی با مساحت آن ۵۴ هکتار، طبیعت زیبا، رودخانه‎ای که از وسط پارک عبور می‎کند و سد بنه شله، یکی از جنگل های زیبا در استن گلستان است. پارک جنگلی قرق با مساحت ۶۵۰ هکتار این محل نگهداری گوزن‌های بومی جنگل‌های شمال ایران است.

جنگل های شمالی استان گیلان

معروف ترین و بهترین جنگل استان گیلان برای مسافرت جنگل گیسوم در شهر رضوانشهر است. قرار گرفتن این جنگل بین دریا و کوه، زیبایی طبیعی آن را دوچندان می‌کند. جنگل گیسوم دارای طبیعتی بکر و امکانات رفاهی تفریحی است. پارک‌های جنگلی سراوان در اطراف رشت، صفرابسته در لاهیجان، پارک جنگلی بندر انزلی، پارک جنگلی قلعه رودخان در فومن، دارای طبیعت زیبا و امکانات رفاهی بی‎نظیری برای مسافرت هستند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 324 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 12 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.