نوب وردپرس رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس بعد از فعالسازی ووکامرس - نوب وردپرس

رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس بعد از فعالسازی ووکامرس

در این مقاله از نوب وردپرس قصد داریم به برطرف کردن مشکل کندی سرعت پیشخوان وردپرس بعد از فعالسازی افزونه ووکامرس بپردازیم.

بسیاری از کاربران وردپرس بعد از نصب نسخه جدید افزونه ووکامرس که یک افزونه فروشگاهی است، با کند شدن پنل مدیریت وردپرس مواجه شده‌اند.

علت کند شدن پنل مدیریت وردپرس

یکی از دلایل کند شدن پیشخوان وردپرس شما می تواند مرتبط با بروزرسانی جدید افزونه ووکامرس باشد. دلیل اصلی این هست که شما در زمان نصب و راه اندازی اولیه این افزونه، گزینه مجوز رهگیری ووکامرس را فعال کردید.

با فعال شدن این گزینه ووکامرس برای جمع آوری اطلاعات از وبسایت شما یک اسکریپت در پنل مدیریت سایت شما بارگذاری خواهد کرد. آدرس این اسکریپت شبیه به زیر می‌باشد:

https://stats.wp.com/w.js

باتوجه به اینکه دامنه wp.com در کشور عزیزمان فیلتر شده، این اسکریپت به طور کامل بارگذاری نمی شود و همین امر موجب تاخیر زیاد در لود پنل ادمین سایت شما خواهد شد.

رفع مشکل کندی سرعت پنل مدیریت وردپرس

برای حل این مشکل، در پنل وردپرس به مسیر ووکامرس » پیکربندی بروید.

منو ووکامرس

در صفجه باز شده از تب پیشرفته وارد بخش woocommerce.com شوید و سپس گزینه مقابل عبارت “رهگیری را فعال کنید” را غیر فعال کنید.

غیرفعال کردن رهگیری در ووکامرس برای افزایش سرعت پیشخوان
غیرفعال کردن رهگیری در ووکامرس برای افزایش سرعت پیشخوان

بعد از انجام این کار مجددا به ناحیه کاربری وردپرس مراجعه کرده و سرعت آن را چک کنید. با انجام اینکار مشکل کندی پیشخوان وردپرس شما به طور کامل رفع خواهد شد.

امیدوارم این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شود.

آرین غفوری صنعتی

در مجموعه نوب وردپرس فعالیت می‌کنم. به زبان های برنامه نویسی علاقه دارم همینطور وردپرس و لینوکس رو هم دنبال میکنم. در صورتی که بتونم تجربیات خودم رو با بقیه در اشتراک بزارم خوشحال میشم. 😉

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 641 views بار دسته بندی : مقالات وردپرس تاريخ : 2 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.