نوب وردپرس غیرفعال کردن افزونه ها در صفحات و نوشته‌های دلخواه وردپرس - نوب وردپرس

غیرفعال کردن افزونه ها در صفحات و نوشته‌های وردپرس

در این مقاله از نوب وردپرس قصد داریم نحوه غیرفعال کردن افزونه ها در صفحات و پست‌های دلخواه وردپرس را آموزش دهیم. با این کار شما می‌توانید افزونه‌های بیشتری نصب کنید و این در حالی است که از سرعت صفحات شما کاسته نمی‌شود. برای محقق شدن این امر، لازم است در صفحاتی که نیاز به افزونه‌ای نداریم، آن را غیر فعال کنیم.

همانطور که می‌دانید، ممکنه هر افزونه فایل های CSS و JS زیادی در سایت شما بارگذاری کنه که همین باعث میشه سایت سنگین تر بشه و حجم صفحات شما افزایش پیدا کنه و به تبع آن ممکن است موجب تاثیرگذاری منفی در تجربه کاربری و سئو شود.

به‌عنوان مثال افزونه Contact Form7 که فرم‌های تماس را ایجاد می‌کند را ذکر می‌کنیم. به‌طور معمول شما از هر فرم فقط در یک صفحه استفاده می‌کنید. اما گاهی اوقات ممکن است از شورت کدهای مربوط به فرم‌ها در صفحات خود استفاده کنید که در این صورت اسکریپت ها و استایل‌های مرتبط با آن در همه صفحات لود خواهد شد.

شما باید جلوی لود اسکریپت های این پلاگین رو در دیگر صفحات بگیرید تا فقط اسکریپت های مربوط به این افزونه در صفحاتی که ازش استفاده شده، لود شوند.

غیرفعال کردن افزونه ها در صفحات دلخواه با استفاده از افزونه

در اینجا چند افزونه کاربردی برای غیرفعال کردن افزونه ها در صفحات دلخواه به شما معرفی میکنیم تا بتونید سرعت سایتتون رو بهبود ببخشید و فقط در صفحاتی که نیاز هست فایل های افزونه بارگذاری بشه، افزونه فعال باشد.

افزونه Plugin Load Filter

Plugin Load Filter یک افزونه رایگان است که از آن می‌توانید برای غیرفعال کردن افزونه‌ها در شرایط گوناگون استفاده نمایید.

افزونه Plugin Load Filter

ویژگی‌های افزونه Plugin Load Filter:

  • نوشته‌ها
  • انواع پست های سفارشی
  • ماژول‌های جت پک
  • کارت‌های محتوایی (WP Embed content card)

بعد از نصب و فعالسازی افزونه، از قسمت تنظیمات آن می‌توانید بخش‌های مختلف سایت را مانند شکل زیر برای هر افزونه فعال کنید.

فعال کردن بخش های مختلف سایت برای هر افزونه

افزونه Plugin Organizer

افزونه Plugin Organizer یک افزونه نسبتاً محبوب است که در حال حاضر بیش از ده هزار نصب فعال دارد. این افزونه نسبت به افزونه قبلی دارای تنظیمات بیشتری است.

ویژگی‌های افزونه Plugin Organizer:

  • غیرفعال کردن افزونه‌ها بر اساس نوشته‌ها و URL
  • غیرفعال کردن افزونه‌ها بر اساس نقش کاربر
  • ایجاد گروه‌هایی از افزونه های مختلف
  • تعیین ترتیب لود شدن افزونه‌ها
ویژگی‌های افزونه Plugin Organizer

این افزونه دارای قابلیت کشیدن و رها کردن (drag&drop) افزونه‌ها می‌باشد که به شما اجازه می‌دهد با قرار دادن افزونه‌ها در محل مورد نظر، آن‌ها را غیرفعال کنید و یا فقط آن‌ها را برای صفحه خاصی از وب‌سایت، فعال کنید.

غیرفعال کردن افزونه ها در افزونه Plugin Organizer

یکی دیگر از قابلیت‌های این افزونه اضافه کردن متاباکس در قسمت ویرایش صفحات است که این امکان را فراهم میکند که به راحتی افزونه‌ای را برای آن صفحه یا نوشته فعال نمایید. برای مثال اگر از شورت کد Contact Form7 در یک صفحه استفاده می‌کنید، این افزونه (Contact Form7) را برای آن صفحه فعال کنید.

یک ویژگی عالی این فزونه پیام‌های اشکال‌زدایی توسعه‌دهنده پلاگین است که اطلاعات مفیدی را در مورد افزونه‌های تأثیرگذار در هر صفحه سایت در اختیار شما قرار می‌دهد.

غیرفعال کردن افزونه ها برای صفحات خاص با افزونه Plugin Organizer

افزونه Perfmatters

افزونه Perfmatters یک افزونه پیشرفته برای مدیریت اجرای اسکریپت ‌های افزونه‌ها و قالب‌های مختلف در صفحات و URL های گوناگون است. در واقع این افزونه می‌تواند در بهینه سازی وب‌سایت مؤثر واقع شود.

افزونه Perfmatters

این افزونه یک ویژگی تحت عنوان مدیریت اسکریپت دارد که می‌توان افزونه‌ها را به‌صورت گروهی غیرفعال نمایید و یا کدهای شخصی CSS (توسط URL آن ‌ها) و اسکریپت‌های قالب را هم به همین ترتیب می‌توانید غیرفعال کنید.

این کار برای بهینه سازی و افزایش سرعت سایت به ویژه افزایش سرعت لود صفحه اصلی بسیار مفید می‌باشد. برای مثال افزونه‌های به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی که بهتر است در صفحات نوشته‌ها فقط لود شود را می‌توان برای صفحات دیگر از جمله صفحه اصلی غیرفعال نمود.

با استفاده از یکی از سه افزونه‌ای که معرفی شد می‌توانید به راحتی اقدام به غیرفعال کردن افزونه ها در صفحات و نوشته‌های دلخواه خود نمایید. امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

مرتضی احمدیان

از سال ۱۳۹۵ کار خودم رو در زمینه برنامه‌نویسی آغاز کردم. تا کنون چند نرم‌افزار مدیریتی طراحی کرده و توسعه داده‌ام. به تازگی به تیم نوب وردپرس ملحق شده‌ام و از تهیه مطالب آموزشی و دنبال کردن موضوعات متنوع در حیطه وب بسیار لذت می‌برم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 653 views بار دسته بندی : مقالات وردپرس تاريخ : 2 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.