نوب وردپرس مراقبت تسکینی سالمندان رویکرد غیرپزشکی برای ایجاد آرامش - نوب وردپرس

مراقبت تسکینی سالمندان ممکن است یک اصطلاح پزشکی به نظر برسد، با این حال، روش‌های غیرپزشکی برای تسکین درد، ناراحتی، استرس و سایر علائم بیماری برای شرایط سلامتی در دسترس هستند.

مراقبت تسکینی سالمندان رویکرد غیرپزشکی برای ایجاد آرامش این افراد است. عموما با استخدام پرستار سالمند کارآزموده می توان بر بهبود راحتی، رفاه و کیفیت زندگی از طریق رویکردی جامع‌تر و جامع‌تر تمرکز داشت.

منظور از  مراقبت تسکینی سالمندان چیست؟

مراقبت تسکینی کیفیت زندگی بیماران و خانواده‌هایشان را که با چالش‌های مرتبط با بیماری‌های تهدیدکننده زندگی، اعم از جسمی، روانی، اجتماعی یا معنوی مواجه هستند، بهبود می‌بخشد. کیفیت زندگی مراقبین نیز بهبود می یابد.

از طریق شناسایی زودهنگام، ارزیابی صحیح و درمان درد و سایر مشکلات، اعم از جسمی، روانی اجتماعی یا معنوی، از درد و رنج پیشگیری می کند و آن را تسکین می دهد.

پرداختن به رنج شامل مراقبت از مسائلی فراتر از علائم فیزیکی است. مراقبت تسکینی از یک رویکرد تیمی برای حمایت از بیماران و مراقبان آنها استفاده می کند. این شامل رسیدگی به نیازهای عملی و ارائه مشاوره سوگ است.

مراقبت تسکینی در بیماری ها

مراقبت تسکینی برای طیف وسیعی از بیماری ها مورد نیاز است. اکثر افراد مسن دارای بیماری های مزمنی مانند بیماری های قلبی عروقی (۳۸٫۵%)، سرطان (۳۴%)، بیماری های مزمن تنفسی (۱۰٫۳%)، ایدز (۵٫۷%) و دیابت (۴٫۶%) هستند.

بسیاری از شرایط دیگر ممکن است به مراقبت تسکینی نیاز داشته باشند، از جمله نارسایی کلیه، بیماری مزمن کبد، ام اس، بیماری پارکینسون، آرتریت روماتوئید، بیماری عصبی، زوال عقل، ناهنجاری های مادرزادی و سل مقاوم به دارو.

درد و دشواری در تنفس دو مورد از شایع ترین و جدی ترین علائمی است که بیماران نیازمند مراقبت تسکینی تجربه می کنند.

مراقبت تسکینی سالمندان با کمک پرستار

مراقبت تسکینی سالمندان رویکرد غیرپزشکی برای ایجاد آرامش دارد که می تواند برای هر فرد با نیاز های منحصر به فردی که دارند تمرکز کند.

خواه آنها در حال مدیریت یک بیماری جدی یا مزمن باشند یا با محدودیت‌های مرتبط با افزایش سن. مراقبین علاوه بر ایجاد احساس راحتی جسمی در سالمندان، به دنبال بهبود رفاه معنوی، اجتماعی و عاطفی نیز هستند.

در ادامه به بررسی مراقبت تسکینی سالمندان رویکرد غیرپزشکی برای ایجاد آرامش و نحوه ارائه آن ها می پردازیم که به شرح زیر می باشد.

برای دریافت خدمات پرستاری کلیک کنید

کمک ها و مراقبت های فیزیکی

کمک به یک فرد مسن برای نشستن در رختخواب برای کاهش تنگی نفس، جلوگیری از ایجاد زخم بستر برای افراد سوار بر ویلچر، یا تهیه انواع غذاهای سالم متناسب با ذائقه/نیازهای آنها بسیار مهم است.

پرستار سالمند که رویکرد تسکینی را به خوبی می داند، می تواند با مدیریت شرایط به کمک و مر اقبت های فیزیکی سالمند برسد. این کار باعث آسایش خاطر  فرد سالمند است.

کمک های معنوی

ارائه خدمات حمل و نقل یا کمک فنی برای خدمات عبادی یا کمک به دسترسی به منابع مبتنی بر ایمان، مانند کتاب های معنوی یا بردن فرد به مراسم معنوی مورد علاقه او.

مراقبت تسکینی سالمندان رویکرد غیرپزشکی برای ایجاد آرامش دارد که مراقبت های معنوی با توجه به سن و سال افراد مسن می تواند در اولویت فعالیت های آن ها باشد.

کمک اجتماعی

ایجاد همراهی و کاهش احساس انزوا، تشویق به فعالیت اجتماعی در جامعه و تسهیل ارتباط (حضوری، تلفنی یا مجازی) با عزیزان.

عاطفی

اتخاذ تدابیری برای کاهش اضطراب، گیجی و بی قراری در بیماران مبتلا به زوال عقل یا فراهم کردن حضور آرامش بخش در خانه در طول ساعات شبانه روز.

سالمندان ممکن است گاهی احساس کنند که سربار هستند زیرا در سالهای آخر زندگی خود به کمک بیشتری نیاز دارند. مراقبت تسکینی سالمندان با حضور پرستار می تواند بسیار متفاوت باشد.

استخدام پرستار در منزل سالمند، احساس امید و شفا را القا می‌کند که به آنها کمک می‌کند تا با چالش‌های ناشی از افزایش سن یا کاهش سلامتی مقابله کنند.

سخن آخر

مراقبت تسکینی زمانی مؤثرتر است که در اوایل دوره بیماری در نظر گرفته شود. مراقبت های تسکینی اولیه نه تنها کیفیت زندگی بیماران را بهبود می بخشد، بلکه از بستری شدن غیر ضروری در بیمارستان و استفاده از خدمات مراقبت های بهداشتی نیز می کاهد.

به‌عنوان بخشی از تیم‌های چند رشته‌ای، نیروی کار پرستاری باید در مهارت‌های مراقبت تسکینی، به‌ویژه افرادی که با بیماران مبتلا به بیماری جدی کار می‌کنند، آموزش ببینند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 137 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 29 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.